tisdag 2 juni 2009

Viktigt att vinna mot Danmark

Fotboll, VM-Kval, Sverige AFOTO:Bildbyrån

Det var stort pressupbåd som mötte Zlatan Ibrahimovic efter dagens träning. Zlatan säger att det är viktigt att vinna den här matchen, då Danmark har några poäng till godo. Han säger att man ska respektera motståndet, men inte bli skrämd.

- Det är alltid kul att möta Danmark. Det är våra grannar, och nu gäller det att visa vem som är bäst i Skandinavien.

Ibrahimovic ville dock inte tala om sin framtid i Inter.

- Det finns inte mycket mer att säga om det, de som följt det vet vad som gäller, sade Ibrahimovic.

På frågan om vad det betyder att vinna skytteligan, svarade Ibrahimovic:

- Det är stort. När jag kom till Inter så sa många att jag var en bra spelare, men att jag inte kunde göra mål. Nu har jag visat att jag kan göra mål, och det ska bli intressant om att se vad kritikerna säger nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar