torsdag 25 juni 2009

Tommy Söderberg varnas

Fotboll, U21, EM, Träning

Emir Bajrami och Milan Smiljanic hamnade i ordväxling i halvtid i matchen Sverige-Serbien. Då klev Tommy Söderberg in och tog bort Smiljanic. Enligt vissa uppgifter ska Smiljanic slitit pärmen från Söderberg och kastat i marken. Igår talades om att Söderberg kunde få ett hård straff. Idag kom besked att Tommy Söderberg får bara en varning av UEFA.

Tommy Söderberg uttalade sig även själv om själva händelsen i dag.

– Emir hade Smiljanic hängades i ryggen, då bröt jag inte som man gör på domarvis. Jag förstår inte riktigt vad jag ska ha gjort, säger Söderberg.

Om att han ska ha knuffat till den serbiske lagkaptenen säger han:

– Jag har visat respekt, jag gick emellan men jag knuffade ingen. Jag skulle aldrig knuffa en människa.

Märligt agerande av UEFA, som ger Söderberg en varning, men inte något till det serbiska bänken, som vid flertal tillfällen under matchen var utanför det tekniska området. Bänkspelarna var till och med på plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar