torsdag 27 augusti 2009

Peter Forsberg spelar med Modo

Modo förstärks till veckans träningsturnering i Zürich med – Peter Forsberg.

– Modo har ju en del skador och behöver folk, och då tänkte jag att jag kunde ställa upp, säger Forsberg till allehanda.se.

Han är efter den korta comebacken i vintras fortfarande licensierad för Modo.

Hockeystjärnan gör ett sista försök att komma tillbaka till spel efter att i flera år ha haft stora skadebekymmer med en fot. Sedan en dryg vecka tränar han på is tillsammans med Modo. Trots att han nu ska spela matcher vågar han inte hoppas alltför mycket på en framtida comeback.

– Det brukar vara så att foten känns bra i början på säsongen, och sedan fungerar det inte. Det är alltså helt omöjligt att säga något och nuförtiden tar jag en dag i sänder.

– Nu har det känts hyfsat och jag hoppas i alla fall kunna spela de två första matcherna i Schweiz. Sedan har de ju en placeringsmatch och då får jag väl vila då det gäller något, säger Foppa och skrattar.

Modo spelar mot Servette på torsdag, Hannover på fredag och har en placeringsmatch på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar