fredag 4 september 2009

Lagerbäck räknar med Ibrahimović

Förbundskaptenen Lars Lagerbäck räknar med Zlatan Ibrahimović från start i lördagens VM-kval mot Ungern i Budapest. "Han tränade för fullt i går och jag hoppas att han gör det i dag också", sa LaFotboll, Sverige, VM-kvalgerbäck på dagens presskonferens.

Förbundskaptenen Lars Lagerbäck räknar med Zlatan Ibrahimović från start i lördagens VM-kval mot Ungern i Budapest.

- Han tränade för fullt i går och jag hoppas att han gör det i dag också. Han har lite smärta men jag hoppas och förväntar mig att han spelar i morgon.

Sverige måste vinna matchen för att ha en chans att nå VM-slutspelet i Sydafrika nästa sommar.

Har du någon gång varit orolig för att han inte ska kunna spela?

- Det är klart att när han kom och sade att han fått en smäll, dras tankar igång om att han är så pass skadad att han inte kan spela.

- Men efter det första dygnet har det sett ganska bra ut.

Nej, jag kan inte säga att jag gått och oroat mig, säger Lagerbäck.

TT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar