tisdag 23 juni 2009

Svenska cupen: Linköpings FC – Malmö 3-0

91 min Matchen är över.

90 min Hemmalaget går mot semifinal.

87 min Hemmalaget ökar på till 3-0. Bra slagen frispark nickas i mål av Jessica Landström.

85 min Trots två målsunderläge forstätter Malmö spela med en ensam anfallare. LFC i sin tur har bra kontroll på mitten, där man stoppar Malmös anfallsförsök.

80 min Hemmalaget kontrollerar matchen helt.

72 min Samma matchbild som förut. Malmö kommer ingenvart, då laget saknar mittfältsspel.

60 min Hemmalaget har full kontroll på matchen. Malmö ser uddlösa ut, och utan vilja. 

55 min Hemmalaget har lite mer övertag nu. Malmö skapar inte mycket framåt just nu.

Den andra halvleken har börjat.

Den första halvleken är slut.

45 min Hemmalaget ökar på sin ledningen. Bollen kommer till Petra Larsson som drar på en bredsida från 17-18 meter. Bollen sitter mycket fint i målvaktens högrahörn. 

43 min Två minuter kvar av matchen, och det riktigt dåligt fotboll just nu.

38 min Malmö har tagit över matchen, och är det spelförande laget. Linköping har knappt varit över halva plan efter målet.

22 min Hemmalaget tar ledningen genom Kosovare Arlsani, som fintar sig förbi sin bevakare och skjuter bollen mellan benen på målvakten.

17 min Petra Larsson drar på ett jätte skott från 20-meter. Bollen går via målvakten och i underribban. När mål för hemmalaget.

15 min Händer inte mycket just nu, båda lagen tar ut varandra på mitten.

3 min spelade Malmö hade en boll inne, men målet blev bortdömt för offside.

Matchen har börjat.

Direktrapport börjar 19.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar