onsdag 3 juni 2009

Motala – Sylvia 3-0

95 min Matchen är över och hemmalaget vinner rättvist, efter en mycket stark försvars insats.
94 min DaNiel Lainar får bollen på offensiv planhalva. Leinar avancerar och skjuter från 16-17 ett skott som går rakt upp I krysset.

85 min Sylvia försöker att skapa något, men hemmalaget spelar mycket bra defensivt. 

75 min Ganska slarvigt spel från båda lagen. Båda lagen tar ut varandra på mitten.

70 min Hemmalaget har bra kontroll på matchen, även om Sylvia försöker att pressa på.

67 min Bortalaget skapar sin bästa chans i den andra halvleken. Efter bra slagen hörna, hamnade bollen framför mål. Det var dock ingen som fick träff på bollen, och Motala rensade undan det hela.

65 min Det är hemmalaget som har skapat det mest och det bästa i inledningen av den andra halvleken.

63 min Leinar tar med sig bollen och skjuter från 16-17 meter strax utanför.

60 min Hemmalaget kommer i en ny anfall där Daniel Leinar spelare bollen till vänster, och Ola Grändsås får skottläge. Grändsås skjuter, men målvakten i Sylvia gör en bra räddning.

50 min Hemmalaget börjar andra halvleken bra, och är nära att öka på till 3-0, men Muhammed Abdulrahaman skjuter rakt på målvakten.

Andra halvlek är igång.

45 min Hemmalaget har jämnat ut spelet sista tio minuterna, och går till halvtid med 2-0.

35 min Samma matchbild som tidigare. Sylvia pressar på men har svårt att komma till hetalägen. Hemmalaget är mycket rakare i sitt spel, och kommer enklare fram till avslut.

30 min Sylvia är det spelförande laget, medan hemmalaget ligger rätt i försvaret och kontrar när lägen ges.

22:a minuten Hemmalaget ökar på sin ledning, efter dåligt försvarsspel av Sylvia.

17:e min Hemmalaget ställer snabbt om och Daniel Leinar kommer fri, Leinar lobbar bollen iskallt över målvakten.

15:e min Hemmalaget skapar första farlighet, ett inlägg från vänsterkanten klackades mot mål av Haddad.

Sylvia har börjat matchen klart bäst, och man är nära att komma igenom.

Matchen är igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar