onsdag 29 juli 2009

Formel 1: Michael Schumacher gör comeback

Michael Schumacher

I början av veckan sa han Nej till att göra en comeback i Ferrari. Idag blev det klart att Michael Schumacher kommer att göra comeback. Han kommer att ersätta Massa som blev skadad i söndags.

– Som den tävlingsmänniska jag är ser jag fram emot den här utmaningen, säger Schumacher.

 

På onsdagen tog Massa sina första steg sedan den otäcka kraschen och beräknas snart lämna intensivavdelningen på AEK-sjukhuset i Budapest.

- Jag tackar Gud för att nyheterna om Felipe är positiva. Jag önskar honom all lycka”, skriver Michael Schumacher på sin hemsida.

-Min Formel 1-dörr har varit stängd länge men av lojalitetsskäl kan jag inte strunta i den här olyckliga situationen, säger Schumacher till AP.

Michael har visat upp en vilja och kommer att genomgå ett speciellt programm de närmaste dagarna för att kunna ställa upp i Valencia den 23 augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar