onsdag 29 juli 2009

Allsvenskan: Mikkel Jensen lämnar Hammarby

Igår blev det klart att Hammarby tappar sin lagkapten Mikkel Jensen till Brommapojkarna.

Jensen har varit i södermalmsklubben i över sex år och har lite blandade känslor inför flytten.

- Det kan se ut som att jag flyr från situationen och jag hade jättegärna stannat och kämpat, men Brommapojkarna var intresserade av att satsa på mig på längre sikt och jag vill stanna i Stockholm. Jag pluggar ju här. Det handlar om framtiden, säger han till Hammarbys hemsida.

Hammarby har under den här säsongen sålt flera av sin tongivande spelare, och laget enligt mig håller på att gräva sin egen grav. Hammarby ligger illa till i tabellen, och kan åka ur Allsvenskan.

Hammarbys styrelsen verkar nästa förbereda ett sådant scenario, eftersom laget har sålt allt av värdet. Det som återstår av Hammarby kommer knappast att räcka för att klara ett nytt kontrakt.

Tränare Tony Gustavsson säger att det frustrerande att tappa spelare efter spelare, och skulle nu “Bajen” klara sig kvar i Allsvenskan borde Gustavsson få en rejäl bonus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar