fredag 3 juli 2009

Inför Tour de France (Del 2)

Som jag skev i förmiddags så hoppades jag att årets Tour de France inte skulle innehålla en massa dopningsskandaler. Nu har två kommit fram och Touren har inte ens börjat. I förmiddags skrev jag att Dekker inte får köra Touren då han använt epo. Tidigare idag kom nästa bomb. Tom  Boonen som åkt fast för kokaindopning så sent som i April får köra Tour de France. Redan ifjol var Boonen portad frpn Tour de France då han använt narkotika.

Men dagen innan tävlingsstarten kom beskedet från franska olympiska kommitténs överklagansnämnd: Boonen får starta i Tour de France.

Den förre världsmästaren kör för stallet Quick Step.

Då är det bara att vänta sig ännu mer skandaler även i årets Tour de France.

Som sagt imorgon börjar det hela med ett tempolopp på 15 km. Tyvärr missar jag Live sändningen då Jag åker till Motala för att se matchen mellan Motala och Öster.

Mer om det kommer senare…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar