fredag 3 juli 2009

Var går gränsen?

Under gårdagens publicerade Firman Boys en artikeln på sin sida, där man påstår att tre spelare från Djurgården har tagit emot mutor. Firman Boys bildades av AIK-anhängare och har under åren vuxit mer och mer. Firman Boys som de flesta känner till drar sig inte för att ta till våld, och hot mot andra lags spelare men även sina egna.

Enligt Eurosports hemsida kommer Djurgården att starta en utredning om det hela.

Spelarna ska enligt Boys hemsida tagit emot 100 000 kronor för att dra på sig gula kort. Enligt Firmans hemsida så är det ett spelsyndikat från Södertälje som har betalat mutorna, för att sedan själva satsa stora pengar på att spelarna skulle få gult kort.

Jag ställer mig frågan, ska detta vara sanning. Jag har svårt att tro, och det som är mer oroande är: Vem som helst får skriva vilken osanning eller rykte utan att någon kontrollerar det hela.

Det är hur kul som helst med alla bloggar och hemsidor, men var går gränsen i vad man får och inte får skriva. Jag har själv drivit en egen sportsida för några år sedan, och aldrig skrivit något som inte var bekräftat.

Jag vet inte om det som Firman Boys skriver stämmer eller inte, men en sak är klart. De borde ha kollat upp det lite bättre innan de skrev texten på sin sida. De uppger att flera källor har bekräftat storyn och att källorna kommer just från det spelsyndikatet som har betalat ut mutorna. Troligt eller inte? Det får ni läsare avgöra.

Hela artikeln hittar ni här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar