tisdag 11 augusti 2009

Ingen comeback för Schumasher

Motor, F1

En av idrottsvärldens mest omtalade comebacker ställs in. Under tisdagen klargör en besviken Michael Schumacher att han inte kommer att vikariera för skadade Ferrari-föraren Felipe Massa. Tyskens nackproblem vill inte ge med sig.

- I går kväll var jag tvungen att informera Ferraris president Luca di Montezemolo och stallchefen Stefano Domenicali att jag inte kan gå in och köra för Felipe. Jag gjorde verkligen allt för att en tillfällig comeback skulle vara möjlig, men tyvärr gick det inte, säger Schumacher, som tvingas tacka nej av fysiska skäl.

- Vi gjorde allt, men fick aldrig rätsida på nackproblemen i samband med de privata testerna på Mugello.

Sjufaldige världsmästaren Michael Schumacher har haft problem med sin nacke ända sedan februari då han var med om en mc-olycka i Spanien.

Tanken var att Schumacher skulle ersätta skadade Felipe Massa, åtminstone i Spaniens GP i Valencia i slutet av augusti.

- Jag är innerligt besviken och tycker väldigt synd om killarna i Ferrari och alla fans som höll tummarna för mig. Jag kan bara upprepa att jag har gjort allt som står i min makt. Det enda jag kan göra nu är att hålla tummarna för hela teamet i de kommande loppen.

Enligt den italienska nyhetsbyrån Ansa kommer nu Luca Badoer att ersätta Massa i Valencia. Den 38-årige italienaren under perioden 1993-1999 gjort 49 starter för Scuderia Italia, Minardi och Forti utan att ta en enda poäng..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar