fredag 7 augusti 2009

Tankar och tips inför Champions L

 

Efter en del arbete med morgondagens match mellan Åtvidaberg och Väsby är jag tillbaka vid pennan och bloggen. Idag lottades både Champions L och Europa L. Det är sista kvalomgången innan lottningen till gruppspel börjar.

Jag börjar med Elfsborg. Jag är otroligt imponerad av det laget måste jag säga. Inte bara för att man slog ut Braga, utan överhuvudtaget. Manus Haglund har byggt upp ett lag som kan räcka långt både i Allsvenskan och ute i Europa. Att möta Lazio är inte det lättaste, men jag tror att Elfsborg har bra chans att gå vidare. Det är otroligt viktigt att få med sig ett bra reslutat från den första mötet. Jag tror att Elfsborg kan vända ett måls underläge i returen på hemmaplan. Det återstår om jag får rätt.

Nu till Champions L:

Panathinaikos - Atletico Madrid

En intressant match på förhand. Tror att Atletico går vidare. Grekiska lag är starka på hemmaplan, men usla på bortaplan.

Sporting – Fiorentina

Sporting var illa ute i den förra omgången. Nu väntar Fiorentina, och det vad man kan säga om det här matchen är att den är öppen på förhand. Fotboll i Italien blöder på alla plan, och jag tror att det kommer att synas under den här säsongen mer än nånsin. Jag tippar att Sporting går vidare.

Timisoara – Stuttgart

Stuttgart får gälla som favoriter i den här matchen. Den rumänska ligan rankas som nummer sju, men jag tror inte att rumänska laget Timisoara kommer att gå vidare från den här omgången.

Celtic – Arsenal

Arsenal brukar ha lätt för skotska lag. Frågan är det unga Arsenal orkar stå emot pressen. Får ändå gälla som favoriter.

Lyon – Anderlecht

Här tror jag på Lyon, även om Anderlecht kommer att göra livet surt för fransmännen. Lyon går vidare.

Sheriff Tiraspol – Olympiakos

Olympiakos går vidare. Allt annat vore en skräll.

Salzburg - Maccabi Haifa

En öppen match på förhand. Svårt att tippa vem som är favorit här, men jag tror att Maccabi går vidare.

Ventspils - FC Zürich

FC Zürich har gått bra så här lång i kvalet, och jag tror att de går vidare från den här matchen också.

FC Köpenhamn – APOEL

Köpenhamn får gälla som favoriter i den här matchen. Köpenhamn har jätte läge att ta sig vidare.

Levski Sofia – Debrecen

Här tror jag på Levski. Efter att sett Debrecen mot Kalmar och Levadia så tror jag inte att man kommer att räcka till här.

Vi får se hur många rätt man kommer att få. Inte många :) skulle jag tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar