tisdag 28 juli 2009

U21: Åtvidaberg - Sirius 1-0 Slut

Matchen är över.
90 min Nära 2-0 när Dennis Öhrberg kommer fri, men väljer att passa istället för att skjuta. En Sirius spelare slår bollen till en ny hörna.
89 min Amir Suljic kommer runt på kanten och skjuter, men det blir en hörna för hemmalaget.
87 min Åtvidabergs försvar ser mycket starkt ut.
84 min mycket nära 2-0 när Muzlija skjuter från nära håll. Skottet är bra, men målvakten gör åter en bra räddning.
80 min Sirius försöket att skapa tryck, men lyckas inte med det. Laget har knappt haft ett avslut på mål i den andra halvleken.
75 min Hemmalaget har bra kontroll på matchen.
70 min Sirus försöker lyfta upp spelet, men hemma Försvaret ser mycket bra ut.
64 min Hemmalaget tar ledningen genom Albahar Muzlija, som nickar in en hörna.
62 min mycket nära att Åtvidaberg tar ledningen genom Dejan Doslic, men målvakten gör en kanon räddning.
60 min Händer inte mycket i anfallsväg just nu. Lagen turas om att tappa bollen på mitten.
55 min lagen tar ut varandra på mitten, där det mesta av spelet beffiner sig.
50 min Det är samma matchbild som i den första halvleken. Mycket närkamper och mycket spel på mitten.

Den andra halvleken är igång.
45 min den första halvleken är över.
40 min Andersson fick en smäll på handleden och tvingas utgå. Daniel Lyles Bratt kommer in.
38 min Åtvidabergs Fredrik Anderssson åker på en smäll och blir liggande.
33 min Sirius skapar sin bästa chans så här långt i matchen. Det är Eric Hörnell som får på ett bra skott, Bill Halvorsen hör en kanon räddning.
30 min Båda lagen tar och get på mitten. Det deffensiva spelet är mycket bra hos båda lagen.
25 min Åtvidaberg har jämnat ut spelet.
23 min Amir Suljic spelar fram Dejan Doslic som får ett jätte läge, men Sirius målvakt gör en bra räddning. Mycket nära för hemmalaget.
23 min Albahar Muzlija ersätter Swördh.
18 min Sirius är nära att ta ledningen, när Ian Ekstrand skjuter utanför.
17 min hemmalagets Daniel Swärdh åker på en smäll. Han kommer att bytas ut.
15 min spelade och det är bortalaget som för spelet, men skapar ingeting av värdet.
14 min Första riktiga avslut på mål, hemmalaget står för den. Emil Herge provar från distans, men träffen blir inte så bra.

10 min Sirius rullar boll ganska bra, men Åtbidaberg försvarar sig bra.
Fem minuter spelade i serifinalen och det har inte skapats speciellt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar