torsdag 20 augusti 2009

AIK-legendarerna hjälper laget

Ishockey, Riksserien, AIK-Leksand

Mattias Norström och Dick Tärnström går in med privata pengar för att rädda AIK-s ekonomi.

- Jag har fått en intresseförfrågan och sagt ja. Jag ser det inte som en välgörenhet, utan som en investering, säger Norström till Sportbladet.

Mattias Norström har lagt sina skridskor på hyllan och ser fram emot rollen som assisterande förbundskapten i det svenska OS-landslaget.

Dick Tärnström är lagkapten i AIK.

Nu ska se båda hockeylegendarerna satsa pengar i AIK, skriver Sportbladet.

- Jag vet hur mycket jag ska gå in med i AIK, men det är inte offentligt. Jag gör det här för att jag vill hjälpa AIK och sedan får man en insikt i hur klubben ska satsa i framtiden, säger Dick Tärnström till tidningen.

AIK är i ekonomisk kris och gick omkring åtta miljoner minus senaste säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar