tisdag 8 september 2009

Beckham lånas ut till Europa

Fotboll, VM-kval, England - Andorra

David Beckham ser ut att lämna Los Angeles i vinter igen. Mittfältaren, som jagar en plats i Englands VM-trupp, räknar med spel i Europa om några månader då en handfull klubbar jagar landslagsspelaren.

David Beckham måste få speltid i Europa till vintern om han ska kunna ha en chans att slå sig in i Fabio Capellos landslagstrupp till VM nästa sommar.

- Jag kommer att avsluta MLS-säsongen. Efter det vet alla att jag kommer tillbaka för att spela någonstans, säger Beckham till Sky Sports.

Säsongen med LA Galaxy tar slut i november och i januari är det fritt fram för Beckham att söka en spelplats i Europa. Förra säsongen var han utlånad till Milan och han räknar med att göra en liknande överenskommelse även den här gången.

- Milan har sagt att de vill ha mig tillbaka och jag är väldigt glad över det. Jag har också tre-fyra andra erbjudanden att ta ställningen till. Så när tiden är inne kommer jag att bestämma mig, säger han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar