tisdag 8 september 2009

Zlatan Ibrahimović slutar efter VM?

FOTO:Bildbyrån

Zlatan Ibrahimović sade tidigare idag att han eventuellt sluta efter VM.

- Jag vet inte. Vi har ett VM att komma till och vi får nog diskutera efter VM-slutspelet.

Lars Lagerbäck kommenterade Ibrahimovićs uttalande:

- Det är inget jag gått och tänkt på, vilka spelare som slutar eller inte, men alla når förstås en gräns för hur länge man orkar. Roland Andersson och jag satt häromdagen och tittade på spelprogrammet. Barcelona har två matcher i veckan fram tills vi samlas för matcherna mot Danmark och Albanien, säger Lagerbäck.

- Det vore oerhört tråkigt om han skulle sluta, han som är en verklig världsartist och viktig för svensk fotboll. Jag både hoppas och tror att han inte gör det. Jag vill gärna fortsätta att se Zlatan i landslaget, säger Lagerbäck.

Men här och nu är det att ta landslaget till VM som gäller för Ibrahimović . Inget annat.

- Jag tror .... jag tycker inte om att snacka om mig själv ... m en om vi säger som så, en spelare på min nivå, för honom är det viktigt att spela VM. Alla stora spelare vill spela VM, alla stora spelare ska spela VM. Jag har fått uppleva två VM och två EM. Det är klart att man vill uppleva ett till. Jag gör allt för att spela VM, men alla kommer inte att få göra det.

- Jag vet inte hur många slutspel jag har kvar, men det är klart att jag vill ta chansen att komma till VM och kommer att göra allt.

Aldrig tvivlat på Sverige:

- Aldrig tvivlat. Jag har inte ens tänkt på den saken. Så länge vi har en chans gör vi allt för att ta den. Hittills har vi lyckats ta oss till alla slutspel, men det blir svårare och svårare. Nationerna utvecklas ute i Europa och i världen. Kolla Argentina och Portugal, båda kan missa VM, liksom Frankrike.

Zlatan om Lagerbäcks framtid:

- Jag ser det positivt. Vi har tagit oss till alla slutspel med det lag vi haft. Vi har det lag vi har och vi kämpar för varandra. Jag tycker han gjort ett mycket bra jobb.

- Alla utvecklas på alla positioner. Han har utvecklats, jag har utvecklats. Är det någon som känner landslaget bäst så är det Lagerbäck. Han kan sina svenska spelare, han vet vilket lag han ska ställa upp med. Han vet vad som är bäst för laget. Han är en stor ledare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar