måndag 22 juni 2009

Motala – Torslanda 2 - 0

Matchen är slut.

90 min Hemmalaget går mot en seger.

85 min Motala ökar på till 2-0. Martin Leinar drar upp en anfall och han åker slalom mellan Torslanda spelarna. Han spelar sedan David Leinar som placerar in tvåan.

80 min Hemmalaget har en man mer eftersom Torslandas mittback blev utvisad i straffsituationen. Hemmalaget är lite bättre och skapar en del farliga lägen.

70 min Motala tar ledningen genom Daniel Leinar på straff.

65 min Lite mer Torslanda det sista tio minuterna. Hemmalaget är dock livsfarliga i sin kontringar.

55 min Samma match bild som i slutet av den första halvleken. Båda lagen tar ut varandra på mitten.

Andra halvlek har börjat.

45 min Den första halvleken är slut, återkommer med den andra.

40 min Fem minuter kvar av den första halvleken, som har blivit allt jämnare och chansfattigare. 

30 min Riktigt fin anfall av hemmalaget där Abdularaham skjuter rakt på målvakt från 2-3 meters håll.

25 min Jämt i matchen nu. Motala har jämnat ut spelet.

15 min Allt mer och mer MAIF i matchen.

11 min Hemmalaget skapar första och bästa chansen hittills i matchen. En högerinlägg kommer till Abdularaham som nickar strax utanför. 

10 min Svag öppning av hemmalaget. MAIF slår ifrån sig medan Torslanda sätter press på MAIF högt upp i plan.

5 min Hemmalaget har börjat matchen dåligt, Torslanda har mest boll och är spelförande laget.

1 min Torslanda inleder matchen bäst och skapar två bra lägen redan i första minuten.

Serieledande Motala tar emot Torslanda på Idrottsparken i Motala. Megaone.se finns på plats och direktrapporterar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar