måndag 3 augusti 2009

Allsvenskan: Tony Gustavsson inför matchen mot Helsingborg

 

Efter den sista matchförberedande träningen på Söderstadion inför måndagens möte med Helsingborg stannade Tony Gustavsson till en stund för ett par frågor inför matchen.

 

Tony, det är tuffa tider, hur mår du?


- Ja, det är tuffa tider det är ju bara att erkänna. Samtidigt, och det har jag sagt tidigare också, att när det är som mest jävligt så är det något som går igång hos mig också. Det är ju inte första gången vi har haft en dålig period. Min känsla är att vi har vänt trender tidigare och är fullt kapabla att göra det igen. Men jag skulle ljuga om jag sa att det inte var jobbigt just nu, inte bara för mig utan för hela klubben är det jobbigt. Då är det ju min – och alla andra som sitter i ledande positioner – uppgift att tillföra så mycket energi det bara någonsin är möjligt.


Jag har varit bortrest i tre veckor och gjorde mitt första besök på Årsta igår (lördag) och fick faktiskt en klump i magen efter det besöket. Det kändes som riktig dödgrävarstämning och min magkänsla var inte alls särskilt bra. Jag har dock fått en helt annan känsla efter träningen idag. Jag väljer att tolka det som en helt annan energi och stämning idag än igår, är jag fel ute?


- Faktiskt, det är en bra iakttagelse tycker jag. Det är viktigt för oss att få komma till den här miljön dagen innan match, till Söderstadion, ger känslan av att ”nu är det nära”. Vi ledare har också försökt förmedla än mer tro och beslutsamhet inför den här matchen. Vi hade en genomgång i morse som var väldigt tydlig och väldigt övertygande. Vi har precis genomfört en träning där vi varit väldigt tydliga på vad vi ska göra och fokusera mycket på vårt anfallsspel.

Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar