söndag 1 november 2009

Hjälten Tjernström: "Jag valde rätt match..."

Daniel Tjernström hade gjort 358 allsvenska matcher utan att få lyfta bucklan som vittnar om SM-guld. På söndagen blev han guldhjälte efter att ha gjort det avgörande målet. "Mitt första mål för i år - jag valde rätt match!" säger en överraskande samlad "Tjerna" till Canal Plus.

AIK:s ordinarie lagkapten startade på bänken men byttes in med 13 minuter kvar.

Och vilket inhopp, sen.image

Efter drygt åtta minuter på planen avgjorde Daniel Tjernström, i sin 359:e allsvenska match, århundradets match i svensk fotboll.

- Mitt först mål för året. Jag valde rätt match, säger han ödmjukt efteråt och skiner upp i ett ännu större leende.

SM-guldet är hans första.

- Det är så skönt för alla AIK:are som väntat på det här sedan 1998. Vi har varit nära flera gånger men inte varit tillräckligt bra, helt enkelt. I år är vi tillräckligt bra och det är därför vi vinner.

Vad har du för känslor nu?

- Jag vet inte vad jag ska säga. Det känns såklart väldigt bra, men jag känner lycka, lättnad, glädje. Allt!

Vad tänkte du precis när du hade gjort det avgörande 2-1-målet?

- Allt blev bara så...explosivt. Jag trodde inte det var sant, tittade ut mot linjedomaren flera gånger för att se om jag var offside eller nåt. Jag trodde verkligen inte att det var sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar