söndag 1 november 2009

Noring räddade Trelleborg

Fotboll, Allsvenskan, AIK - Örebro

Foto:Bildbyrån

Ingen dramatik, ingen publikfest. Örebro och Trelleborg delade poäng i säsongsavslutningen, 1—1 slutade matchen Örebro borde vunnit. en Trellborg hade en grymt bra målvakt i Viktor Noring som räddade en poäng till skåningarna.

Viktor Noring var den mest sysselsatte spelaren på Behrn Arena. Örebro hade ett stort bollinnehav och när laget skruvade upp tempot i andra halvlek kom chanserna på löpande band.

Innan Markus Astvald satte 1—0 för Örebro hade Norling radat upp kvalificerade räddningar. Utan Noring hade Trelleborg tvingats vända hem med en svidande förlust.

- Mest nöjd är jag nog med räddningen på Roni Porokaras skott. Jag är riktigt nöjd med min egen insats. Jag har alltid vetat jag har har kapacitet och det känns skönt att få visa det också, sade Noring som varit förstamålvakt hela säsongen.

Porokaras skott som Noring själv nämnde styrde han över ribban.

Efter 1—0 drog Örebro ner på tempot, det straffade sig när Peter Abelsson nickade in kvitteringen med tio minuter kvar att spela.

Örebrs målskytt Markus Astvald var nöjd med sitt mål men inte resultatet. Han valde dock att se ljust på framtiden.

- Det blev klart i dagarna att jag spelar i Örebro de närmaste tre säsongerna. Jag hade andra anbud men det känns rätt med Örebro. Det var också kul att få göra första målet på hemmaplan, tidigare under säsongen hade jag gjort två på bortaplan, sade Astvald.

Örebro slutade sexa i tabellen, laget nådde inte riktigt upp till sin målsättning.

- Målet var att bli femma. Det är i alla fall en placering bättre än förra året. Jag tycker att vi har kapacitet att komma ännu bättre nästa säsong. Den fotbollsmässiga delen är inget hinder utan det handlar mer om att få in en lite annan mentalitet i truppen. Vi måste lära oss att bli lite kyligare och kunna vinna fler matcher på rad, avslutade Astvald.

Trelleborg slutade tia i tabellen.

- Det får vi vara nöjda med, vi har haft stora problem med skador, sade Viktor Noring.

 

Källa:TT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar