söndag 26 juli 2009

Contador mot seger i Tour de France

Ingenting skulle kunna stoppa Alberto Contador. Och efter den 20:e etappen av Tour de France är spanjoren ett stort steg närmare totalsegern. "Det enda jag behövde göra var att hålla kolla på Andy Schleck, och det lyckades jag med", säger Contador.

Contador vann Tour de France för första gången 2007. Nu är 26-åringen bara en transportsträcka från att upprepa bedriften. Det stod klart efter att spanjoren slutat fyra uppför Mont Ventoux-berget på lördagen.

- Det har varit en svår och speciell tour, säger spanjoren.

- Det enda jag behövde göra i dag var att hålla kolla på Andy Schleck, och det lyckades jag med. Han försökte attackera många gånger och han var stark. Men det var jag också.

 

Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar