söndag 26 juli 2009

Linköping – Piteå 5 – 1 Slut

90 min Matchen är över och LFC vinner med klara 5-0. Det ska dock sägas att spelet inte var alls bra. LFC hade en växel till att lägga in, men det såg ut att lagets tankar var på Champions L kval som börjar nästa vecka.

89 min Piteå reducerar efter slarv av hemmalaget. Waara komer igenom och skjuter in reduceringen.

87 min Kosovare Asllani gör sitt fjärde mål, när hon vinner bollen mot sin försvare.

85 min Hemmalaget går mot en säker men ingen imponerade seger.

82 min Hemmalaget kontrollerar matchen, och det är ganska dålig och tråkig match som vi får se just nu.

78 min Borta laget skapar sin bästa chans i matchen när Erika Nilsson-Waara skjuter från nära håll, men hemmamålvakten gör en bra räddning. 

75 min I brist på bra spel och målchanser sitter vi på pressläktaren och diskuterar Helsingborgs match mot Sarajevo. 

70 min Samma matchbild som förut. Hemmalaget kontrollerar spelet på mitten.

65 min Mycket spel på mitten där lagen turas om att slå fel pass.

57 min 4-0 till hemmalaget. Ett inlägg når fram till Jessica Landström som styr in bollen i mål. 

50 min Hemmalaget har bra kontroll på matchen just nu, och Piteå skapar ingenting framåt. Hemmalaget spelar ganska avvaktande i inledningen av den andra halvleken.

Den andra halvleken har börjat…



Första halvleken är över…

45 min Den första halvleken är över, och hemmalaget leder med 3-0 utan att egentligen spela bra. Mellan 20:e och 30:e minuten satte LFC i en högre växel och då hängde inte Piteå med. I övrigt var det mycket slarv i passningsspelet från båda lagen under den första halvleken. 

40 min Det händer inte mycket just. Ganska slarvigt passningsspel från båda lagen.

34 min Efter 1-0-målet har hemmalaget tagit över matchen helt. Det kan bli jobbig match för Piteå.

29 min 3-0 för Linköping efter en underbar mål av Asllani. Asllani vände bort sin bevakare och skjuter in trean vid bortre stolpen.

27 min Hemmalaget ökar på till 2-0 och det är återigen Asllani som gör målet, efter ett bra inlägg från högersidan nickar Asllani in tvåan.

24 min Hemmalaget tar ledningen efter en fin anfall där bollen kommer till Asllani som skjuter in etta.

20 min Hemmalaget får ett jätte läge, men Piteås målvakt gör en jätte räddning.

14 min Få klara målchanser skapas, fast det är hemmalaget som har mest boll.

6 min Matchens första chans skapas av hemmalaget, när Kosvare Asllani nickar strax utanför.

5 min spelade och det har inte hänt något än. Inga målchanser har skapats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar