onsdag 23 september 2009

Upprörda känslor på Söderstadion *Tryck F5 för uppdatera sidan*

HAMMARBY – GAIS 1-2 SLUT

GAIS tar tre viktiga poäng i bottenstriden, och ännu en tung förlust för Hammarby.

93 min Domaren Hansson blåser av matchen.

93 min Farligt bakåt passning, som håller på att ställ Hammarbys Paulse fri, men Jankulovski hinner före.

92 min Hammarby kommer i anfall, Simon Helg skjuter, och bollen kommer till David Johansson som skjuter på en försvarare.

91 min Ny frispark för GAIS. GAIS tar lång tid på sig vid varje avbrott.

90 min Pär Eriksson är mycket nära att nicka in 1-3, efter en bra slagen frispark. Bollen smiter strax över.

89 min Tre minuters stopptid.

88 min Emil Johansson slår frisparken, och det är reducerad genom Gerrbrand.

87 min Hammarby får en farlig frispark, strax utanför GAIS-straffområdet. Bra läge för en reducering.

86:e min Hammarby fansen skanderar “Avgå Styrelsen”

85 min GAIS backar hem och Hammarby har svårt att komma till avslut.

83 min GAIS kommer i en farlig kontring men inlägg från Lindström nickas undan av Hammarby försvaret. GAIS byter ut Wanderson.

82 min  Hammarby lyfter många bollar in i straffområdet, men GAIS försvar försvarar sig bra.

81 min Hammarby skapar en chans, när Haris Laitinen skjuter från distans, men Jankulovski räddar.

80 min Tio minuter kvar. Hammarby försöker lyfta upp spelet, men GAIS försvar sig bra.

20.52 Det ska sägas att Hammarby fansen kastade inga bengaler på plan. Protester mot styrelsen fortsätter, det börjar även heta till det på plan.

20.50 Matchen är igång igen. Läget på läktarna har lugnat ner sig något. Bajen ligger under med 0-2.

20.45 Allt fler bland sittplats publiken skriker att styrelsen ska avgå. Det ser minst sagt hetsigt ut just nu. Hansson ska starta matchen, men frågan är om man inte borde bryta det hela.

 

Matchen mellan Hammarby och GAIS har brutits. Det var direkt efter att GAIS tagit ledningen med 2-0 på straff, som en del av Hammarby fansen började tända bengaler och skjuta raketer.

Domaren Hansson valde att bryta matchen i den 77:e minuten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar