onsdag 23 september 2009

Osäkert kring Zlatans skada

Barcelonas läkarstab har meddelat att centertanken lider av en stukning i högerfoten, som i värsta fall skulle kunna hålla honom ur spel i veckor. Zlatan kommer undersökas ytterligare och under eftermiddagen väntas klarare besked.

Det var i andra halvlekens inledning som “El bombardero sueco” landade tungt på sin snedställda högerfot. Efter att ha haltat ut och fått behandling kom han tillbaka till spel, bara för att tvingas avbryta matchen minuterna senare. Omfattningen på skadan är fortfarande okänd, men enligt klubbens hemsida rör det sig om en stukning av första eller andra graden. Skulle det vara den allvarligare varianten så blir spelaren borta i minst två veckor, men det mesta tyder på att det är lindrigare än så. Om man ska tro Zlatan själv, så kan man inte utesluta att han är med redan på lördag:
- Jag vet inte om jag kan spela mot Málaga. Jag tror att jag är ok, men det är möjligt att jag behöver behandling. Jag är lugn, säger Ibra till fcbarcelona.cat.
Det blir alltså några nervösa timmars väntan för Guardiola, då en längre skadefrånvaro på Zlatan skulle slå hårt mot Barcelonas tunna trupp. Den naturliga ersättaren, Bojan Krkic, väntas vara borta ytterligare två veckor och den enda rimliga lösningen skulle vara att flytta in Messi eller Henry centralt. Men de spekulationerna behöver vi förhoppningsvis inte ägna oss åt och vi avvaktar läkarnas kommande besked.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar