fredag 23 oktober 2009

Washington vann utan att imponera

Ingen av stjärnorna i Washington levererade i nattens möte med Atlanta. Trots det kunde Capitals vinna med 5-4. "Jag kände mig aldrig lugn under matchen", säger Washingtons coach Bruce Boedreau.

Washingtons stjärnspelare hade en riktigt dålig natt. Ingen av Alexander Ovetjkin, Nicklas Bäckström, Alexander Semin eller Mike Knuble gjorde poäng mot Atlanta. Men trots det kunde Capitals vinna med 5-4.image

Hjältarna i natt var istället Jeff Schultz, Eric Fehr, Alexandre Giroux och Chris Clark som samtliga gjorde sina första mål för säsongen. Matt Bradley noterade även sin tredje fullträff.

- Jag kände mig aldrig lugn under matchen. Vår förstafemma var otroligt ineffektiv. Jag tror aldrig att vi har spelat så dåligt power play som i natt under de tre åren jag har varit här, säger Capitals coach Bruce Boedreau till nhl.com.

Atlantas målvakt Ondrej Pavelec hade en jobbig afton. Han släppte in fem mål på 14 skott inom tidsramen av 22 minuter.

- Det var en slakt därute. Ondrej var skärrad, hela laget var skärrat, säger Atlantas coach John Anderson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar