fredag 31 juli 2009

Teknik: Nya Iphone 3gs slutsåld

iphone3gs

Idag startade försäljning av ny Iphone 3gs. Jag själv förbeställde den hos tre, och fick svar idag att den kommer hem på måndag. Jag hade nog tur. Sitter och läser just att den första sändningen till den svenska marknaden är slut.

Jag har suttit lite och kollat vilken operatör som är billigast. OM man kollar till själva telefonen (hur mycket man betalar under bindningstiden) så är det tre som är billigast. Om man tar den som jag har köpt. Iphone 32gig kostar hos tre 49 kr i månade i 24 månader. Hos Telia kostar samma telefon får man betala 995 kr kontakt och 150 kr i 24 månader. Tre gånger mer än hos tre.

Hos Telenor får man betala 170 kr i 24 månader för Iphone 3Gs 32 gig.

Det ska sägas att alla operatörer har olika abonnemang och jag tycker att Tre och Telenor är bättre än Telia. Hos Telenor ingår fri surf i alla former av abonnemang. Både hos Telenor och Tre kan du utnyttja dina pengar till vad du vill.

Telia väntas inom kort att presentera flera alternativ vad det gäller abonnemang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar