fredag 31 juli 2009

VÄRLDSREKORD AV ALSHAMMAR

Therese Alshammar slog världsrekord på 50 m fjäril med tiden 25,07 i VM-semifinalen. "Jag var lite spänd men nu känns det fantastiskt", säger Alshammar till Eurosport.

Therese Alshammar fick en utmärkt start på loppet och ledde från start till mål. När Tessan slog näven i kaklet så slog hon Magdalena Veldhuis nysatta världsrekord från det föregående heatet.

- Jag var lite spänd under loppet men nu känns det fantastiskt bra.

Kände du att det gick så fort?
- Nej, absolut inte. Jag kände bara att det gick fort och försökte pressa mig och tänkte bara hårdare, hårdare, hårdare. Sedan märkte jag att jag var i ledningen och då var det bara att hålla tummarna.

Alshammars 25,07 var en rejäl putsning av Veldhuis tid på 25,28 och svenskan är nu storfavorit inför finalen. En final där Alshammar själv tror att det kan gå ännu fortare.

- Det kommer att bli snabbt och det är det jag hoppas på. Varje lopp har gått superfort här och jag hoppas att det blir detsamma.

Målet är att försvara VM-guldet.

- Det vore fantastiskt att ta det igen.

 

Källa:Eurosport.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar