lördag 5 november 2011

Ferguson firades med läktare


Alex Ferguson firade 25 år som Manchester United-manager med att få en läktare uppkallad efter sig, en staty där utanför - och tre poäng i mötet med Sunderland.
Segern var inte en av hans snyggaste, men 1-0 (efter ett självmål av Wes Brown) räckte för att säkra jubileumsfesten.
Den 69-årige skotten, som har lett laget till 37 titlar sedan debuten den 6 november 1986, hyllades inför matchen, under den och efter den.
Och att den norra läktaren ska heta The Sir Alex Ferguson Stand kom som överraskning för alla - inklusive Ferguson själv.
-Det var fantastiskt, det hade jag inte väntat mig. Det var en överraskning. Jag är stolt och hedrad. Jag hoppas jag kan återbetala dem genom att fortsätta vinna matcher och vinna troféer. Det är det som det handlat om sedan jag kom till den här klubben, sade han till Viasat Fotboll.

"Välorganiserat lag"
Sunderland, med Sebastian Larsson i startelvan och i en mycket aktiv roll på sin högerkant, spelade bra och skapade framför allt flera bra målchanser på slutet - oftast ett samarbete mellan Larsson och dansken Nicklas Bendtner.
-De gjorde det väldigt svårt för oss. Sunderland är ett välorganiserat lag, jag är lite förvånad över tabelläget, men de kommer inte att vara där länge. De sista 15 minuterna var väldigt svåra, sade Ferguson.
Arsenal gjorde samtidigt tillvaron tuff för Jonas Olsson och hans West Bromwich då de vann med 3-0 hemma på Emirates. Jonas Olsson tvingades dessutom lämna planen med blödande huvud efter ha fått Thomas Vermaelens dobbar i ansiktet efter en nickduell. Efter några stygn var Olsson dock tillbaka på plan igen.
Ny Newcastleseger
Martin Olssons Blackburn lyckades inte rå på Chelsea, utan förlorade med 0-1 sedan Frank Lampard gjort segermålet i början av den andra halvleken.
Newcastle fortsätter sitt segertåg. Den sjunde segern för säsongen kom i hemmamötet med Everton (2-1).
Seger även för Aston Villa (3-2 mot Norwich) medan Liverpool och Swansea spelade 0-0.
Manchester City toppar ligan efter en ny seger, 3-2 mot Queens Park Rangers. Yaya Toure slog in segermålet en kvart före full tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar