tisdag 25 augusti 2009

Campbell till Notts County

 

Det har ryktats och spekulerats länge. Idag tog det slut.
Sol Campbell har skrivit på för Notts County.
Enligt flera klubbens största värvning genom tiderna.

Sol Campells nästa klubbtillhörighet efter det at han lämnade Premier League-laget Portsmouth på fri transfer har varit en ständig följetong i engelska medier. Få trodde att det var allvar när Notts County nämndes för första gången. Men på senare tid har ryktet intensifierats och inte minst när Campbell själv fotograferades utanför Meadow Lane i fredags.
Idag blev det alltså helt klart. Snart 35-årige Campbell har tecknat ett femårskontrakt med Notts County. Uppgifterna om lönen varierar kraftigt i brittisk media, från 15 000-60 000 pund i veckan, men inget är bekräftat från Notts County.
- Jag är väldigt glad över att ha skrivit på för Notts County idag och jag tycker att det som klubben försöker uppnå är spännande. Jag känner att jag fortfarande har mycket att erbjuda på fotbollsplanen och jag hoppas att jag kan återgälda det förtroende som Notts County har visat mig, säger Campbell på klubben hemsida.

KÄLLA: Svenskafans.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar