söndag 2 augusti 2009

Massa vill tävla igen


Felipe Massa har nu gett sin första intervju efter den svåra kraschen i kvalet till Ungerns Grand Prix.
"Jag ska tävla igen", säger brassen till brittiska News of the world.

Felipe Massa svävade länge i livsfara efter den svåra kraschen i Ungern. Brassen träffade av en lös bit från Rubens Barichellos bil.

Massa själv minns inte själva kraschen.

- Jag minns ingenting av vad som hände. Olyckan var en väldig otur men jag vet att jag haft tur som är vid liv, säger Massa till News of the world i sin första intervju efter olyckan.

Massa kördes till sjukhus där han sovdes ner.

- När jag vaknade förstod jag inte varför jag var på ett sjukhus utan frågade "varför är jag här?". Jag försökte dra ut alla slangar och min bror Eduardo försökte stoppa mig så vi började bråka.

Nu är Massa på väg tillbaka och kommer under måndagen att skrivas ut från sjukhuset för att återvända till sitt hem i Brasilien. Stjärnan själv är helt säker på att kunna tävla igen.

- Jag vet att jag har tur som är vid liv - men jag kommer att tävla igen, säger Massa som verkar gräma sig mer över de förlorade poängen än den otäcka olyckan i Ungern.

- Jag skulle ha vunnit det racet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar