lördag 10 oktober 2009

Isaksson efter matchen: “ Jag skulle ha tagit den”

Fotboll, VM-kval, Danmark - Sverige

FOTO:Bildbyrån

Här tar Danmark ledningen på Parken.
Jakob Poulsen sköt in 1-0 i 79:e minuten - ett mål som innebär att Danmark just nu är klart för VM.

- Det känns som jag kan ta den så jag får ta på mig målet, säger Isaksson efter matchen.

Först två bortdömda mål. I den 79:e minuten kom nästa kalldusch för Sverige: Jakob Poulsens 1-0 på Parken.


Poulsens skott studsade precis framför Andreas Iskasson innan det gick in i mål.

- Det blev lite konstig studs. Det känns som jag kan ta den så jag får ta på mig målet, säger Andreas Isaksson.

1-0 innebär att Danmark är klart för VM.

- Det känns som att vi kunde vunnit. Ett oavgjort resultat hade varit mest rättvist, säger Isaksson.

Samtidigt säger Isaksson att Sverige inte kom upp i sin högsta nivå.

- Danmark är ett duktigt lag. När vi är tillräckligt bra så ska vi kunna slå dem, men det är vi inte i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar